Care sunt obligațiile din punct de vedere al raportării SAF-T (Declarația 406) pentru o societate comercială care a înregistrat la Registrul Comerțului suspendarea temporară a activității?

În contextul noilor reglementări aduse prin Ordinul 407/2025, societățile comerciale care au activitatea întreruptă temporar și au această mențiune înregistrată la Registrul Comerțului sunt exceptate de la obligația depunerii declarației informative D406 SAF-T.

Prin urmare, certificatul constatator care atestă suspendarea temporară a activității este un document justificativ suficient pentru nedepunerea acestei declarații.
Ordinul ANAF nr. 407/2025 a extins lista entităților scutite, incluzând, printre altele:

  • Unitățile de cult, asociațiile de proprietari și alte persoane juridice fără scop patrimonial care aplică sistemul de contabilitate în partidă simplă.
  • Persoanele fizice care obțin venituri din profesii liberale și formele de organizare specifice acestora (birouri individuale, cabinete medicale, societăți profesionale, etc.).
  • Persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF).
  • Instituțiile publice și autoritățile guvernamentale.

Este important de reținut că, începând cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii mici care nu se încadrează în excepții au obligația de a depune declarația D406.[2] Pentru aceștia, autoritățile au prevăzut o perioadă de grație de până la șase luni pentru prima raportare lunară și de trei luni pentru cea trimestrială.

Trimite-ne întrebarea ta, iar specialiștii Dianex îți vor oferi un răspuns clar, actualizat și profesionist.

Categori Blog