Înființare PFA sau I.I.

Indiferent de județul în care vă aflați, procesul de înființare este 100% online

100% Online în toate județele

Ne ocupăm de completarea tuturor documentelor necesare, astfel încât să puteți începe activitatea fără stres și complicații.

Ne ocupăm de completarea tuturor documentelor necesare.

Totul pentru PFA / I.I.-ul dvs. Consultanță inițială PFA / I.I.    👍    Deschidere PFA / I.I.    👍    Semnătură Electronică Calificată    👍    Consultanță după înființare    👍    Contabilitate Autorizată CECCAR    👍    Platforma Online    👍    Program de Facturare Gratuit integrat cu E-factura    👍    Case de Marcat    👍    |||   Totul pentru PFA / I.I.-ul dvs. Consultanță inițială PFA / I.I.    👍    Deschidere PFA / I.I.    👍    Semnătură Electronică Calificată    👍    Consultanță după înființare    👍    Contabilitate Autorizată CECCAR    👍    Platforma Online    👍    Program de Facturare Gratuit integrat cu E-factura    👍    Case de Marcat    👍    |||   
Totul pentru PFA / I.I.-ul dvs. Consultanță inițială PFA / I.I.    👍    Deschidere PFA / I.I.    👍    Semnătură Electronică Calificată    👍    Consultanță după înființare    👍    Contabilitate Autorizată CECCAR    👍    Platforma Online    👍    Program de Facturare Gratuit integrat cu E-factura    👍    Case de Marcat|||   Totul pentru PFA / I.I.-ul dvs. Consultanță inițială PFA / I.I.    👍    Deschidere PFA / I.I.    👍    Semnătură Electronică Calificată    👍    Consultanță după înființare    👍    Contabilitate Autorizată CECCAR    👍    Platforma Online    👍    Program de Facturare Gratuit integrat cu E-factura    👍    Case de Marcat|||   
  • Completezi formularul de comandă cu datele de contact și ne comunici câteva informații. Dacă dorești, completăm noi formularul.

  • Toate documentele sunt completate de consultanți cu experiență.

  • Semnezi documentele necesare direct în platforma dianex.ro, rapid și ușor, fără a fi nevoie să te deplasezi.

  • Noi ne ocupăm de depunerea dosarului în format electronic la Registrul Comerțului, indiferent de județul în care te afli, asigurând procesarea acestuia în cel mai scurt timp posibil.
  • Garantat banii înapoi dacă nu ești mulțumit de colaborarea cu noi. Dacă ești nemulțumit de colaborarea cu firma noastră, vom returna integral suma încasată, fără nicio consecință.

Înființare PFA

Înființare PFA / I.I.

449 Lei

+ 70 lei dacă nu aveți semnătură electronică

Suport telefonic, chat și pe email

Beneficii incluse în preț

  • Primești o semnătură electronică calificată în cloud, GRATUIT, pentru 12 luni.

  • Îți completăm formularul de comandă și toate documentele (comodat, declarații, cerere înregistrare, etc).

  • Dianex alege codurile CAEN și face rezervarea denumirii PFA / I.I. – ului.

  • Vom depune dosarul la Registrul Comerțului în toate județele.

  • Actualizare CAEN Rev. 3 inclusă

Suntem alături de dvs. și după înființare

  • Vei primi un ghid complet cu toate obligațiile ulterioare înființării PFA / I.I.-ului

  • Vom asigura consultanță timp de 10 zile ulterior înființării.

Contabilitate cu toate serviciile incluse:


✅  Suntem autorizați și echipați pentru contabilitate 100% online. Vezi prețurile de conta. Prima lună este GRATUITĂ.
✅  Aplicație facturare integrată e-Factura.
✅  Înregistrare SPV pe CUI.
✅  Completare Declarație Unică.
✅  Completerea registrelor și declarațiilor contabile.
✅  Alerte pe email și SMS cu situația contabilă a firmei.


  • Cartea de identitate pentru persoana care constituie PFA / I.I. – ul.
  • Copie documente de proprietate pentru imobilul în care se stabilește sediul profesional (act de proprietate, certificat de moștenitor, adeverință de la Primărie, Extras de Carte Funciară, etc.), împreună cu datele de identificare ale proprietarilor. Cu ajutorul dovezii proprietății întocmim contractul de comodat sau de închiriere pentru sediul profesional. Un PFA / I.I. trebuie să aibă un sediul social (profesional) în România.
  • Acceptul de la Asociația de Proprietari (veți primi de la noi formularul completat) cererea pentru cei care își stabilesc sediul social la bloc și desfășoară activități la acest sediu. Pentru cei care NU desfășoară activități la sediul respectiv, nu este necesar acceptul de la asociație.
  • Documente care atestă calificarea/studiile în domeniul de activitate și codul caen ales (după caz).

Dosarele sunt, de regulă, soluționate în 3-5 zile lucrătoare de la depunerea la ONRC, dacă portalul funcționează normal. Problemele platformei ONRC pot cauza întârzieri, fără a putea estima un termen exact pentru rezolvare și eliberare.

Calculator Taxe PFA / I.I. și SRL pentru anul 2025.

Află ce taxe plătești și cu câți bani rămâi.

Denumirea PFA/I.I. trebuie să conțină numele și prenumele titularului PFA/I.I. Dacă mai există PFA/I.I.-uri cu aceeași denumire, conform art. 52 din Legea 265/2022, trebuie respectată următoarea ordine: [specificarea ordinei așa cum este prevăzută în lege].

  1. nume și prenumele dvs. + inițiala prenumelui tatălui
  2. nume și prenumele dvs. + inițiala mamei
  3. nume și prenumele dvs. + prenumele întreg al tatălui
  4. nume și prenumele dvs. + prenumele întreg al mamei

Dovada disponibilităţii şi rezervării denumirii PFA / I.I.-ului se obține de consultanții Dianex.

Un PFA (Persoană Fizică Autorizată) poate desfășura activități economice aferente a maximum 5 coduri CAEN, dintre care trebuie să aleagă unul ca activitate principală.

Un I.I. (Întreprindere Individuală) are posibilitatea de a desfășura activități economice din cadrul a maximum 10 coduri CAEN, cu obligația de a stabili una dintre acestea ca activitate principală.

Ambele forme economice pot desfășura doar activități pentru care au obținut autorizație de la Registrul Comerțului și pentru care pot dovedi calificarea sau experiența profesională.

De exemplu ”4711 – Comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, bauturi și tutun” reprezintă o activitate economică.

PFA/I.I.-ul poate avea o singură activitate principală, restul de activități fiind activități secundare.

Un PFA poate angaja, cu contract individual de muncă, maxim 3 salariați. Titularul PFA nu poate avea calitatea de salariat al propriului PFA. Însă, titularul PFA poate avea calitatea de salariat la o altă firmă sau la un alt PFA / I.I.

Un I.I. poate angaja, cu contract individual de muncă, maxim 8 salariați. Titularul I.I. nu poate avea calitatea de salariat al propriului I.I. Cu toate acestea, titularul I.I. poate avea calitatea de salariat la o altă firmă sau la un alt PFA / I.I.

Un PFA / I.I. se poate radia la cerere sau în caz de deces al titularului. Formalitatea de radiere PFA / I.I. este una simplă si ieftină.

  • În cazul decesului titularului PFA, activitatea PFA-ului nu poate fi continuată de moștenitorii acestuia.
  • În cazul decesului titularului I.I. , activitatea I.I.-ului poate fi continuată de moștenitorii acestuia.

Singurele diferențe dintre un PFA (Persoană Fizică Autorizată) și o I.I.(Întreprindere Individuală) sunt următoarele:

  1. Numărul maxim de activități desfășurate:
    • Un I.I. poate desfășura activități pentru maximum 10 coduri CAEN.
    • Un PFA poate desfășura activități pentru maximum 5 coduri CAEN.
  2. Numărul maxim de salariați:
    • Un I.I. poate angaja până la 8 salariați.
    • Un PFA poate angaja maximum 3 salariați.
  3. Continuarea activității după decesul titularului:
    • În cazul unui I.I., moștenitorii pot continua activitatea după decesul titularului.
    • În cazul unui PFA, acest lucru nu este posibil.

Mai multe detalii găsiți aici.

Citește analiza noastră privind avantajele și dezavantajele fiecărui tip de firmă. PFA sau SRL. Cum este mai convenabil în anul 2025 ?

Un PFA / I.I. nu este obligat să angajeze un contabil, însă are responsabilitatea de a ține evidența contabilă în partidă simplă. Aceasta înseamnă că trebuie să gestioneze corect documentele financiare, cum ar fi registrul de încasări și plăți, registrul de evidență fiscală, alte registre, facturile și chitanțele, conform legislației în vigoare. Dacă dorește, PFA / I.I. poate apela la un contabil pentru a simplifica această activitate. Vezi mai multe detalii despre necesitatea unui profesionist contabil aici.

Un PFA reprezintă un mod foarte la îndemână pentru ca persoanele fizice să colaboreze cu alte persoane fizice autorizate ca PFA, întreprinzători, titulari ai unor întreprinderi individuale sau, de ce nu, cu reprezentați ai unor întreprinderi familiale sau chiar cu diferite persoane fizice sau juridice, în vederea efectuării unei activități economice

Mai multe detalii găsești în articolul Totul despre PFA.

Înființare pfa
Suntem la dispoziția voastră:

Deschis: Luni-Vineri 08.00 – 17.00
Închis: Sâmbătă, Duminică și sărbători legale

Vrei să discutăm?

Ai întrebări despre actele necesare sau pașii de urmat?
Sună!  0748 029 745
WhatsApp:  0748 029 745
Email:  contact@dianex.ro

Discută cu un consultant Dianex.

Vă vom contacta cât mai curând posibil pentru a discuta în detaliu cerințele dvs. de afaceri. Luăm decizii împreună pentru a ajuta începeți afacerea potrivită.

Hai să punem bazele ideii tale împreună și vei atinge potențialul maxim al viitoarei afaceri!

Copie Carte Identitate titular PFA / I.I.

Pentru titularul unui PFA sau I.I., cetățean al unei țări membre UE, se poate folosi doar Certificatul de Înregistrare prin care i s-a atribuit CNP pentru România.

Pentru titularul unui PFA sau I.I., cetățean român, se pot folosi:

  • cartea de identitate
  • cartea de identitate provizorie
  • buletin de identitate, aflat în termen de valabilitate.

Pe copia actului de identitate depusă la dosar va fi scris „Conform cu originalul” de către titularul PFA / I.I. și semnată de către acesta

Act dovadă proprietate imobil unde se stabilește sediul profesional

Când deschizi un PFA sau un I.I. nu îți poți găzdui sediul profesional la cabinetul unui avocat, așa cum un SRL ar putea. Un număr nelimitat de PFA / I.I.-uri își pot stabili sediul profesional în același imobil.

Copie acte proprietate imobil în care doriți să stabiliți sediul profesional (chiar dacă titularul PFA / I.I. nu este proprietarul acelui imobil). Vom enumera câteva dintre posibilele tipuri de acte, fără ca această listă să fie considerată completă:

  1. Contract de vânzare-cumpărare încheiat cu o unitate de stat sau cu o persoană juridică sau fizică.
  2. Extras carte funciară obținut online.
  3. Hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă.
  4. Dispoziția Primăriei de restituire a imobilului.
  5. Proces-verbal de predare a imobilului eliberat de Serviciul Executori Judecătorești.
  6. Contract de construire încheiat cu o firmă de construcții.
  7. Contract de vânzare-cumpărare sau act donație în formă autentică notarială.
  8. Certificat de moștenitor care să ateste faptul că apartamentul a fost dobândit de actualii proprietari prin moștenire.
  9. Hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă pronunțată în urma unui proces de divorț, partaj, etc., în baza căreia a fost atribuit dreptul de proprietate și posesie actualului proprietar.

Un contract de comodat sau de închiriere NU este un act de proprietate.

Dacă imobilul se află în mediul rural și actul de proprietate nu conține adresa actualizată și/sau completă (eventuale schimbări de străzi sau număr), este posibil să obțineți o adeverință de la Primărie, eliberată pe numele proprietarilor, în care să se menționeze adresa completă a imobilului (județ, comună, sat, stradă, număr, etc).– Model adeverință Primărie.

Pe copia actului de proprietate depusă la dosar va fi scris ”Conform cu originalul” de către titularul PFA / I.I. -ului și semnată de către acesta.

Sediul profesional al PFA / I.I.-ului va fi stabilit în localitatea unde își are adresa imobilul ales pentru sediu profesional, indiferent de domiciliul din cartea de identitate a titularului PFA / I.I..

Este recomandat ca înainte de orice demers privind înființarea unui PFA /I.I., să se identifice o soluție pentru stabilirea sediului profesional al viitorului PFA / I.I.. Acest lucru este necesar deoarece toate demersurile privind înregistrarea PFA / I.I.-ului se vor face la Oficiul Registrului Comețului din județul în care se stabilește sediul profesional.

Date identitate proprietari

Datele de identitate ale proprietarilor imobilului unde se stabilește sediul profesional sunt necesare pentru întocmirea contractului de comodat / închiriere. Acest contract este întocmit de Dianex fără costuri suplimentare.

Nu are importanță cine este proprietarul imobilului. Acesta poate fi o persoană diferită de reprezentantul PFA / I.I.-ului.

Act dovadă calificare / studii activitate desfașurată

În cazul în care, potrivit unor prevederi legale speciale, pentru anumite activități economice este necesară îndeplinirea unor condiții de pregătire profesională și/sau de atestare a pregătirii sau experienței profesionale, titularii PFA-urilor sau I.I. – urilor trebuie să facă dovada îndeplinirii acestora.

Din păcate, am întâlnit situații în care, deși nu era obligatorie prezentarea actului de calificare/studii, unii funcționari ONRC au solicitat un act de calificare/studii. 

Din experiența Dianex, s-a constatat că șansele unui PFA / I.I. de a fi admis fără act de calificare / studii / adeverință de vechime sunt foarte mici.

Documentele privind pregătirea sau experienţa profesională se atestă, după caz, cu unul dintre următoarele documente:

  • diploma studii / calificare , recunoscută în România;
  • certificatul sau adeverinţa prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ;
  • certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în condiţiile legii în vigoare la data eliberării acestuia;
  • certificatul de competenţă profesională (cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului, declaraţie de notorietate cu privirea la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localităţii respective în mod gratuit, în cazul meseriilor tradiţionale artizanale);
  • atestatul de recunoaştere şi/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate;
  • atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ;
  • adeverință angajator din care să reiasă
    1. perioada în care a lucrat / de când lucrează
    2. că în aribuțiile de serviciu a avut și activități similare cu cele pe care se dorește înființarea PFA
    3. perioada în care a desfășurat respectivele activități
    4. să precizeze că are experiență in activitățile de la punctul 2.
  • orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.

Pentru că înființarea unui PFA sau I.I. nu înseamnă doar completarea unor formulare, dacă ești clientul nostru:

  • nu trebuie să pierzi timp cu completarea de formulare și deplasări. La Dianex, toate documentele vor fi analizate și procesate de un specialist.

  • vei avea un consultant cu experiență, dedicat pe tot parcursul de înființare și ulterior înființării.

  • îți explicăm diferența dintre impozitare PFA în sistem real și norma de venit și modul în care vei plăti în contul unic pentru persoană fizică;

  • răspundem telefonic la întrebari punctuale privind activitatea PFA / I.I.-ului timp de 10 zile ulterior soluționării dosarului;

  • descriem succint ce obligații contabile vei avea odată cu înregistrarea PFA / I.I.-ului la Registrul Comerțului (ONRC). Cheltuiala avută cu înregistrarea PFA – ului intră în lista cheltuielilor deductibile.

  • vom alege codurile CAEN și îți vom prezenta autorizațiile, avizele, acordurile și certificatele necesare funcționării activității în cadrul PFA / I.I.-ului ;

  • vom furniza lista cu ce registre și documente sunt obligatorii pentru contabilitate și funcționare ;

  • îți explicăm ce condiții trebuie sa îndeplinești pentru a efectua operațiuni intracomunitare, avantajele și dezavantajele înregistrării în scopuri de TVA în România;

Dianex nu folosește aplicații automate de completare a formularelor (de genul: „Ai actele PFA-ului pe loc„), unde fiecare utilizator completează foarte multe formularele după cunoștințele sale.

La Dianex, toate formularele și actele sunt completate de consultanți cu experiență.

  • nu trebuie să pierzi timp cu completarea de formulare și deplasări. La Dianex, toate documentele vor fi analizate și procesate de un specialist.

  • vei avea un consultant cu experiență, dedicat pe tot parcursul de înființare și ulterior înființării.

  • îți explicăm diferența dintre impozitare PFA în sistem real și norma de venit și modul în care vei plăti în contul unic pentru persoană fizică;

  • răspundem telefonic la întrebari punctuale privind activitatea PFA / I.I.-ului timp de 10 zile ulterior soluționării dosarului;

  • descriem succint ce obligații contabile vei avea odată cu înregistrarea PFA / I.I.-ului la Registrul Comerțului (ONRC) ;

  • vom alege codurile CAEN și îți vom prezenta autorizațiile, avizele, acordurile și certificatele necesare funcționării activității în cadrul PFA / I.I.-ului ;

  • vom furniza lista cu ce registre și documente sunt obligatorii pentru contabilitate și funcționare ;

  • îți explicăm ce condiții trebuie sa îndeplinești pentru a efectua operațiuni intracomunitare, avantajele și dezavantajele înregistrării în scopuri de TVA în România;

Sintagma persoana fizică autorizată

Persoana Fizică Autorizată (PFA) este o formă economică simplă și populară pentru freelanceri reglementată în baza OG 44 / 2008. PFA este o persoană fizică care acționează independent și nu este asociată cu alte persoane fizice sau companii. Beneficiază de avantaje financiare și administrative și răspunde cu averea proprie de activitățile desfășurate. Cu toate acestea, PFA are restricții privind numărul de angajați și dimensiunea afacerii. Flexibilitatea, costurile reduse și independența atrag mulți antreprenori către această formă de organizare.

OG 44 / 2008 reglementeaza îndeplinirea condițiilor pentru înregistrarea ca persoană fizică autorizată a cetățenilor din Uniunea Europeană.

Autorizarea unui PFA se face în baza unei declarați pe propria răspundere privind activitățile desfășurate.