deschidere spalatorie auto.

Deschiderea unei spălătorii auto, la fel ca deschiderea oricărui business, presupune atât obținerea anumitor avize de la diverse instituții, cât și redactarea planului de afaceri, a planului de marketing și cercetarea pieței. În acest ghid, vei afla mai multe despre autorizațiile de care ai nevoie, factorii care influențează costul final, dar și câteva dintre principalele avantaje și dezavantaje ale acestui tip de activitate.

Deschiderea unei spălătorii auto, la fel ca deschiderea oricărui business, presupune atât obținerea anumitor avize de la diverse instituții, cât și redactarea planului de afaceri, a planului de marketing și cercetarea pieței. În acest ghid, vei afla mai multe despre autorizațiile de care ai nevoie, factorii care influențează costul final, dar și câteva dintre principalele avantaje și dezavantaje ale acestui tip de activitate.

deschidere spalatorie auto.

Cuprins

  1. Autorizațiile necesare pentru o spălătorie auto

1.1 Autorizațiile necesare pentru o spălătorie auto self-service nouă
1.2 Acte necesare în cazul deschiderii spălătoriei auto self-service într-o locație deja existentă

  1. Cât costă să deschizi o spălătorie auto? Factorii care influențează costul final

2.1 Echipamentul
2.2 Locația sau terenul
2.3 Personalul
2.4 Promovarea

  1. Avantajele și dezavantajele deschiderii unei spălătorii auto

3.1 Avantajele deschiderii spălătoriei auto cu fise
3.2 Dezavantajele la care te poți aștepta în momentul deschiderii spălătoriei auto cu fise

1. Autorizațiile necesare pentru o spălătorie auto

Bineînțeles, pentru ca afacerea ta să fie în legalitate, este necesar să obții toate avizele și autorizațiile, iar, mai apoi, să respecți reglementările financiar-contabile. Poți apela oricând la o firma care te poate ajuta cu înființarea formei juridice și cu serviciile de contabilitate.

Însă, înainte să îți pui problema autorizațiilor, trebuie să alegi o formă de organizare a afacerii. Dintre cele pe care le poți alege se numără:

  • SRL (Societate cu răspundere limitată)
  • SRL-D (Societate cu răspundere limitată – debutant)
  • SNC (Societate în nume colectiv)
  • SCS (Societate în comandită simplă)
  • SCA (Societatea în comandită pe acțiuni)
  • SA (Societate pe acțiuni)
  • PFA (Persoană fizică autorizată)
  • II (Întreprindere individuală)
  • IF (Întreprindere familială)

Trebuie să înregistrezi firma la Oficiul Național al Registrului Comerțului, apoi vei parcurge pașii pentru înregistrarea fiscală și autorizarea funcționării.

Înainte de a te decide între formele de organizare, informează-te ce presupune fiecare, pentru a vedea care e potrivită afacerii tale, din punct de vedere juridic. Nu uita, de asemenea, să citești și ghidul pentru înființare firme sau apelează la consultanță. În cazul în care ți se pare complicat să parcurgi procesul de înființare a unei forme juridice, poți contacta o firmă specializată care se va ocupa de întregul proces.

1.1. Autorizațiile necesare pentru o spălătorie auto self-service nouă

Codul CAEN pentru acest tip de activitate economică este 4520 – Întreținerea și repararea autovehiculelor. Aici sunt incluse servicii precum spălarea mașinilor, lustruirea, întreținerea și reparațiile de diverse tipuri. Bineînțeles, pentru o spălătorie, ultimele servicii nu intră în sfera de activitate. Astfel, nu ai nevoie de vreo autorizație de la RAR (Registrul Auto Român), însă, vei avea nevoie de alte autorizații, pe care le găsești în continuarea ghidului.

Dacă alegi să construiești spațiul pentru spălătorie, trebuie să te asiguri că pe terenul ales de tine este permis să se desfășoare acest tip de activitate. Apoi, vei obține o autorizație de construcție de la primăria localității. În plus, ține cont de următoarele aspecte:

  • În ceea ce privește sănătatea publică și mediul de viață al locuitorilor din zonă, o spălătorie auto trebuie amplasată la o distanță de cel puțin 15 metri de geamurile locuințelor din jur.
  • Din moment ce pentru succesul afacerii trebuie să asiguri accesul la un drum public, poate fi nevoie de anumite modificări asupra lui, precum crearea unor căi de acces. Pentru acestea, sunt necesare acordul administratorului de drum și obținerea unei autorizații pentru executarea construcției.

Tot de la primărie e necesară o autorizație care să permită funcționarea afacerii tale. Autorizația de funcționare prevede un act administrativ eliberat de către primar. Dacă vei deschide afacerea într-un spațiu unde a fost înainte tot o spălătorie, procesul va fi cu mult simplificat.

Apoi, vei avea nevoie de o autorizație de mediu de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului de la nivelul județului. Desfășurarea unei asemenea afaceri este în legătură strânsă cu mediul înconjurător – e necesar, așadar, să fii conștient că vei fi nevoit să iei anumite măsuri pentru a proteja natura. O spălătorie auto folosește cantități uriașe de apă pentru a curăța mașinile, iar această apă, care conține substanțe chimice de la produsele de curățare, trebuie apoi deversată undeva. Garda Națională de Mediu va controla activitățile desfășurate în cadrul spălătoriei, pentru a se asigura de respectarea legislației în vigoare.

Vei dota spălătoria cu un separator de hidrocarburi și uleiuri, pentru a controla scurgerile care pot pătrunde în sistemul de canalizare. Uleiurile generate trebuie stocate într-o modalitate corespunzătoare până în momentul când vor fi predate operatorilor economici autorizați să colecteze asemenea deșeuri.

Dacă alegi să racordezi spălătoria la o sursă proprie de apă, epurare și deversare, ai nevoie de o autorizație de gospodărire a apelor de la Administrația Națională Apele Române.

În cazul în care alegi să îți dotezi spălătoria cu câteva camere video pentru a supraveghea desfășurarea activității, ai nevoie să anunți ANSPDCP (Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal).

În ceea ce privește protecția muncii, aceasta va fi monitorizată de către Inspectoratul Teritorial de Muncă. Ca operator economic, îți vei asuma responsabilitatea pentru securitatea și sănătatea în muncă a tuturor celor implicați în desfășurarea activității.

Urmează, apoi, autorizația de securitate la incendiu de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență din județ, aparținând de domeniul SU (Situații de urgență), PSI (Prevenirea și stingerea incendiilor) și PC (Protecția civilă).

Trebuie să obții și acordul vecinilor de parcelă, care va fi aprobat de notar. Este un aspect important pentru a putea începe construcția spălătoriei auto.

1.2. Acte necesare în cazul deschiderii spălătoriei auto self-service într-o locație deja existentă

Dacă ai ales un spațiu unde înainte a funcționat tot o spălătorie auto, nu vei avea nevoie de unele autorizații și aprobări, precum cea de construcție sau acordul vecinilor de parcelă. Totuși, recomandarea noastră e să verifici ca toate actele să fie în regulă, pentru a nu întâmpina probleme mai târziu. Este posibil ca unele elemente legislative să se fi schimbat și să fii nevoit să obții alte autorizații.

2. Cât costă să deschizi o spălătorie auto? Factorii care influențează costul final

Această idee de afacere presupune, în majoritatea cazurilor, o investiție inițială destul de mare, însă ea se amortizează în timp și antreprenorul obține profitul mult râvnit (mai multe informații esențiale pentru începutul unei afaceri găsești în acest articol). Costul total al unei spălătorii auto nu poate fi precizat cu exactitate, întrucât el va fi influențat de numeroși factori, precum: terenul, personalul și echipamentul.

În plus, costul este influențat și de mărime, o spălătorie, fie ea self service, fie manuală, cu două boxe de spălare va avea un cost total mai mic, comparativ cu o spălătorie cu patru boxe. Însă, deși costul pentru o spălătorie cu mai multe boxe de spălare e mai ridicat, veniturile pe care ți le poate aduce sunt, și ele, mai mari, comparativ cu prima variantă. De asemenea, trebuie să iei în considerare și costul necesar promovării afacerii, fie că alegi promovarea online, fie pe canale tradiționale, prin bannere outdoor sau reclame la radio.

2.1 Echipamentul

Costul total va fi influențat de tipul echipamentelor și produselor de curățare alese. Însă, cu cât acestea vor fi mai performante, cu atât clientul va fi mai mulțumit. Nu uita de faptul că mașinile nu trebuie să fie curate doar în exterior, ci și în interior, unde oamenii pot petrece chiar și două ore pe zi (în cazul în care parcurg o distanță mare până la job, stând în trafic). Așadar, o spălătorie care își dorește să se diferențieze de competiție este necesar să ofere și servicii suplimentare, cum sunt cele de curățare a interiorului, fie în regim self-service, fie manual.

Spațiul propriu-zis al spălătoriei va fi amenajat în funcție de tipul spălătoriei tale – self-service sau manuală. La fel, echipamentul pentru cele două tipuri de spălătorii diferă, vei alege echipamente specifice pentru fiecare tip de activitate și nevoi ale clienților pe care vrei să le îndeplinești.

O spălătorie self service presupune existența unei stații formate din mai multe grupuri – cel pentru pompat presiune, cel de alimentare cu apă și detergent și chiar cel pentru ceară. Dacă îți dorești să oferi și servicii de curățare a interiorului, va trebui să investești și în acest echipament. Construcția trebuie să aibă la bază un bazin unde se va strânge apa reziduală. Nu uita să afișezi la fiecare boxă de spălare un panou cu instrucțiunile de folosire. Spălătoria manuală presupune un alt tip de echipamente, precum sistemele de producere a spumei, role de presiune și uscătoare.

Un lucru este, însă, cert: pentru o afacere de succes, alege întotdeauna echipamente profesionale, materiale de calitate superioară, pentru a asigura un serviciu impecabil. Doar în acest fel te poți asigura că vei avea clienți mulțumiți, care vor continua să aleagă spălătoria ta.

2.2 Locația sau terenul

Locația aleasă pentru spălătorie este, poate, cea mai importantă decizie pe care o vei lua. Trebuie să ai în vedere atât nevoile viitorilor clienți, cât și existența concurenților din zonă. Așadar, pentru a le fi ușor clienților să ajungă la spălătoria ta, este bine ca aceasta să se afle într-o zona unde există trafic zilnic, iar accesul în spălătorie să se poată face rapid și practic. Chiar și un teren într-un cartier sau o zonă rezidențială e o alegere potrivită, întrucât va fi convenabil pentru persoanele din zonă să aibă un loc aproape de casă unde își pot spăla mașinile.

În cazul în care se află una sau mai multe alte spălătorii în vecinătatea spațiului unde îți dorești tu să îți pui în aplicare planul de afaceri, vei fi nevoit să oferi servicii suplimentare, pentru a-i convinge pe conducătorii auto să aleagă spălătoria ta, în detrimentul celorlalte. Totuși, cel mai indicat este să găsești o locație în care nu există o altă afacere asemănătoare, pentru a-ți fi mai ușor să atragi clienți.

În funcție de modalitatea prin care vei obține terenul, cumpărare sau închiriere, costul final al spălătoriei va fi mai mare sau mai mic. În cazul în care deja deții terenul, nu trebuie să îți faci griji în legătură cu acest aspect.

2.3 Personalul

Dacă îți dorești să deschizi o spălătorie auto manuală, va trebui să treci prin procesul de recrutare a unei echipe (în funcție de nevoile afacerii). În cazul unei spălătorii auto self service, recomandarea e să angajezi cel puțin un responsabil sau să îți petreci tu timpul în zona spălătoriei, întrucât echipamentele se pot defecta sau pot apărea alte probleme care vor necesita o rezolvare rapidă, pentru a nu strica imaginea afacerii în ochii clienților.

Este important să alegi cu atenție oamenii pe care îi angajezi, pentru că ei vor reprezenta afacerea în relațiile cu clienții, iar dacă alegi persoanele nepotrivite, ei nu vor putea mulțumi clienții și business-ul tău va avea de suferit. Pentru ajutor în această zonă, apelează la servicii de resurse umane care să îți ușureze munca!

2.4 Promovarea

Nu uita, de asemenea, de nevoia promovării. Va trebui să elaborezi o strategie de marketing bine pusă la punct, pentru a putea câștiga notorietate pe piață și pentru a convinge publicul țintă să se îndrepte către spălătoria ta.

3. Avantajele și dezavantajele deschiderii unei spălătorii auto

Spălarea mașinii e un obicei pe care din ce în ce mai mulți români îl au, în special datorită spălătoriilor self-service, care au ușurat procesul de curățare și au redus semnificativ costurile. Așadar, este de la sine înțeles că acest tip de activitate reprezintă o oportunitate de afaceri care poate fi luată în considerare și care îi va aduce antreprenorului o serie de beneficii. Totuși, pentru a te ajuta să îți formezi o imagine cât mai clară, îți prezentăm în cele ce urmează atât avantajele, cât și dezavantajele acestei activități.

3.1. Avantajele deschiderii spălătoriei auto cu fise

În funcție de tipul de spălătorie pe care îți dorești să o deschizi, atât tu, cât și clienții tăi, veți avea parte de anumite avantaje. Printre principalele aspecte pozitive ale unei spălătorii auto self service se numără:

  • costul redus pentru clienți
  • necesitatea unui număr mic de angajați
  • clientul nu este nevoit să petreacă mult timp în spălătorie
  • sentimentul de împlinire oferit clientului după ce își spală singur mașina
  • control ușor asupra variabilelor de lucru
  • spațiu modern, care beneficiază de cele mai noi tehnologii
  • posibilitatea clientului de a-și spăla mașina oricând e mai bine pentru el, indiferent de oră
  • implicarea clientului în procesul de spălare
  • spălătoria self service nu trebuie închisă în timpul sărbătorilor, a weekendului sau a zilelor libere legale
  • clientul plătește înainte de a folosi echipamentul

3.2. Dezavantajele la care te poți aștepta în momentul deschiderii spălătoriei auto cu fise

După ce ai citit principalele avantaje, cu siguranță te întrebi care sunt și posibilele dezavantaje la care te poți aștepta când îți vei deschide propria spălătorie auto. Ei bine, acestea sunt următoarele:

  • procesul de obținere a tuturor avizelor este, în unele cazuri, lung
  • în funcție de zonă, pot exista deja alte spălătorii auto și îți va fi mai dificil să atragi clienți
  • apariția unei defecțiuni a echipamentului, care poate forma o imagine negativă a afacerii în ochii clienților
  • progresul tehnologic, care poate impune îmbunătățirea periodică a echipamentului, pentru a putea face față concurenței
  • în cazul spălătoriilor auto manuale, angajații pot oferi servicii care să nu îi mulțumească pe clienți, ceea ce îi va îndepărta pe aceștia de afacerea ta
  • în momentul în care vei avea mai mulți clienți, timpul crescut de așteptare îi poate determina să aleagă o altă spălătorie, unde nu sunt atât de multe persoane

Acum, că ai aflat care sunt lucrurile de care trebuie să ții cont în momentul în care decizi să îți deschizi propria spălătorie auto, poți trece la fapte! Nu uita, cu cât ești dispus să investești mai mult, cu atât vei beneficia de echipamente mai performante, care vor reuși să atragă clienți și, implicit, venituri.

Sursa foto: unsplash.com