Prelungire Mandat Administrator
100% Online în toate județele
Completăm Toate Documentele
Documente necesare:
C.I. administrator + C.I. asociat/i
Dacă în 30 de zile de la expirarea mandatului administratorului unui SRL, nu este prelungită, ANAF poate declara firma inactivă fiscal, blocând astfel activitatea acesteia.
Dacă durata mandatului apare în actul constitutiv ca fiind nelimitată, aceasta va expira automat după 3 ani conform Codului Civil.
Poți verifica perioada mandatului pentru administrator prin obținerea unui certificat constatator de la Registrul Comerțului. Acest document va conține informații despre administratorii societății și perioada mandatului lor în funcție.
Dacă mandatul administratorului urmează să expire, atunci poți fie să prelungești mandatul administratorului, fie să numești un nou administrator.
Discută cu un consultant Dianex.
Vă vom contacta cât mai curând posibil pentru a discuta în detaliu cerințele dvs. privind prelungirea mandatului administrator. Luăm decizii împreună pentru a vă ajuta să faceți alegerea potrivită.
Detalii prelungire mandat administrator
Administratorul societății cu răspundere limitată (SRL) poate fi o persoană fizică sau juridică, asociată sau neasociată, care, în baza mandatului încredințat, aduce la îndeplinire obiectul de activitate pentru care a fost constituită societatea, în limitele prevăzute de lege sau de actul constitutiv.
Administratorul poate fi numit în funcție pe o anumită perioadă de timp sau i se poate conferi un mandat pe perioadă nelimitată.
În situația în care mandatul administratorului a expirat, asociatul/ii este/sunt obligat/i fie să prelungească mandatul administratorului, fie să numească un nou administrator.
Atunci când această obligație nu este îndeplinită, ANAF va trimite o notificare la sediul societății prin care persoanei juridice îi este adusă la cunostință aceasta neregulă și necesitatea remedierii ei în termen de 30 de zile.
Neîndeplinirea acestei obligații atrage o serie de repercusiuni, printre care:
- Societatea va fi declarată inactivă de către ANAF. Fapta va fi înscrisă în cazierul fiscal al asociatului/ilor și administratorului/ilor.
- Dacă societatea este plătitoare de TVA, codul de TVA va fi anulat.
- Fapta înscrisă în cazierul asociatului/ilor și administratorului/ilor nu le mai permite acestora să dețină calitatea de asociat și/sau administrator pe nicio altă societate înființată ulterior, până după momentul în care se rezolvă situația de inactivitate.