” Protectia muncii reprezinta ansamblul de actiuni si masuri pentru prevenirea riscurilor profesionale, protectia sanatatii si securitatea lucratorilor, pentru eliminarea factorilor de risc si accidentare prin informarea, consultarea, instruirea, protejarea lucratorilor si a reprezentantilor lor.

In Romania masurile de protectia muncii sunt reglementate prin Legea 319 din 2006 – Legea securitatii si sanatatii in munca si a normelor de aplicare a acesteia, norme SSM si instructiuni specifice de securitate si sanatate in munca. Toate societatile comerciale sunt obligate sa asigure angajatilor lor conditiile necesare impuse de lege cu privire la prevenirea. In cazul in care societatile nu detin toata documentatia necesara iar angajatii nu sunt instruiti specific cu privire la activitatea pe care o depun, angajatii risca amenzi intre 3500 si 7000 ron.” – sursa Wikipedia

protectia-muncii

Organizarea activitatilor de prevenire si protectia muncii este realizata de catre angajator, in urmatoarele moduri:

  1. prin asumarea de catre angajator, a atributiilor pentru realizarea masurilor prevazute de lege (in cazul microintreprinderilor si al intreprinderilor mici, in care se desfasoara activitati fara riscuri deosebite, angajatorul isi poate asuma atributiile din domeniul securitatii si sanatatii in munca pentru realizarea masurilor prevazute de prezenta lege, daca are capacitatea necesara in domeniu – curs 40 ore);
  2. prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de protectia muncii (acestia trebuie sa fi angajati cu coontract individual de munca cu norma de 8 ore);
  3. prin infiintarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire si protectie (membrii acestor servicii trebuie sa fi angajati cu contract individual de munca cu norma de 8 ore);
  4. prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectia muncii .

Materiale Utile