Cuprins Tutoriale

Plati/incasari cu terti
Monetare
Viramente
Incasari sau plati diverse

Numerotarea documentelor
Liste din document : chitanta,OP,FV
Deconturi personale
Obtinerea bonului fiscal
Efecte
comerciale
Incasari clienti prin scanarea codului de bare de pe factura

Stabilirea Categoriilor de documente

 
Stabilirea listelor pentru chitante, OPuri si FVuri  
Incasari clienti
Efecte comerciale
Compensari
Incasarea cu cod de bare
 
 

In fereastra principala sunt aratate operatiile de incasari si plati pentru o anumita casa , banca sau decont pentru un interval stabilit dupa dorinta in zona de filtre. Coloana Tert din aceasta fereastra este colorata conform starii tertului (starea  este o notiune pur informativa ce caracterizeaza bonitatea clientului si poate fi modificata cu ajutorul butonului Stare tert)
Functiile puse la dispozitie sunt cele obisnuite , in plus fiind Bon pentru listarea bonului fiscal explicata in sectiunea Monetare
Spre deosebire de celelate module , modificarile si stergerile se pot face pe documente validate fara a fi necesara devalidarea
Semnificatiile campurilor din fereastra de editare sunt :

Denumire camp Explicatii
Document Camp obligatoriu. Se alege categoria de document
Sunt vizibile numai categoriile care in fereastra Categorii documente , tabul Folosire in tranzactii au selectat campul Folosit pentru randul :Trezorerie case in cazul operatiilor prin case, Trezorerie Banci in cazul operatiilor prin banci sau Trezorerie altele in cazul deconturilor
Seria Seria documentului
Nr Nr. documentului camp obligatoriu.
Nu trebuie sa fie unic
din data Data documentului , camp obligatoriu
Trebuie sa apartina lunii de lucru
Curs Utilizat in calculul documentelor in valuta
Butonul din dreaptra actualizeaza cursul BNR pentru moneda casei sa bancii pe care lucram pentru data existenta in campul din data
Operatia CLICK pentru a mari imaginea Pentru inregistrarea operatiilor de trezorerie sunt puse la dispozitie niste sabloane specializate numite Categorii de contari Fiecare Categorie de contare impune completarea doar a anumitor campuri specifice (de exemplu gestiunea ,cota si valoarea TVA in cazul monetarelor , furnizorul in cazul platii la furnizori , etc)  si stabilesc conturi contabile implicite
Pentru a usura munca operatorilor pentru aceeasi Categorie de contare putem crea mai multe operatii de trezorerie in care stabilim scheme de contare diferite
Categoriile de contari sunt urmatoarele : Alte incasari , Alte plati , Incasari clienti , Plati furnizori , Monetare , Viramente

In functie de operatia aleasa continutul ferestrei va fi diferit si este detalizat in continuare

Alte incasari si  Alte plati Sunt operatii simple de incasare in lei sau valuta
Sunt permise oricate inregistrari pe un document , fiecare putand avea alt cont contabil corespondent
Pentru Alte plati se poate lista  OP daca se alege Contul de trezorerie Contul de trezorerie reprezinta un sablon continand informatiile necesare OPului si care poate fi refolosit de cate ori avem nevoie. Sablonul Cont de trezorerie se poate accesa si prin click dreapta pe aces camp. Lista ordinului de plata trebuie sa fie asociatat categoriei de document (vezi mai jos Listarea....)
Plati furnizori si Incasari clienti Sunt operatii de incasare in avans sau pe facturi pentru un furnizor respectiv un client
Intr-un document poate exista o singura operatie de avans si oricate plati sau incasari pe facturi
Ca mod de lucru se completeaza suma de distribuit care plateste/incaseaza  facturile neincasate aflate in tabelul de dedesupt
Diferenta dintre suma de distribuit si totalitatea sumelor  platite/incasate pe facturi se va completa automat ca avans
Monetare Operatie de incasare numai in gestiunile de tip Magazin valoric
Se poate folosi pentru introducerea totalului iesirilor pe zile (raportul Z) sau pentru introducerea detaliata a iesirilor daca se doreste vanzarea din Wmicro5 cu obtinerea bonului fiscal
Operatia este disponibila numai pentru Case
O singura inregistrare / document , se completeaza cont contabil separat pentru baza si pentru valoare TVA (conturile sunt preluate din grila de contari)
Putem emite bon fiscal  pe valoarea integrala a unui monetar cu ajutorul butonului Bon din fereastra grila
Utilizatorii care nu sunt Administratori pot emite bon fiscal numai daca monetarul are data curenta (data calculatorului)
Utilizatorii cu drepturi de Administrator poate reemite un bon daca e nevoie
Denumirea articolului ce apare pe bon este observatia tastata in partea de jos a ferestrei de editare iar textul publicitar al bonului este preluat din campul Obs din partea superioara a aceleiasi ferestre
Conditiile pe care trebuie sa le indeplinim pentru a se putea lista bonul sunt :
  • sa avem o casa de marcat conectata la postul pe care se lucreaza
  • sa avem instalat programul de comnunicatie al casei pus la dispozitie de furnizor
  • sa alegem  la Configurare / Casa de marcat / Tip casa de marcat modelul casei pe care o avem .
  • de asemeni trebuiesc completate in colaborare cu furnizorul casei : Codurile cotelor TVA,Codurile modalitatilor de incasare, Casa denominata, Programul de comunicatie al casei (vezi Configurare / Casa de marcat)
Viramente Operatie de transfer a sumelor in lei sau valuta intre case, banci sau deconturi
Viramentele intre o casa/banca in lei cu una in valuta se opereaza numai din casa/banca in valuta. Nu se accepta viramente intre case/banci in valute diferite
Un document poate contine o singura operatie de incasare sau plata
Contul corespondent provind din grila de contare , nu este modificabil aici

Numerotarea documentelor

Numerotarea documentelor se face prin apasarea butonului Seria si numarul cf.categoriei de articol  numai daca categoria documentului este configurata.
Sau  tastam  seria si sa aducem  numarul urmator pentru aceasta serie cu ajutorul butonul Numarul urmator

CLICK pentru a mari imaginea

Listarea Chitantei , Ordinului de plata sau Foii de varsamant

Cu ajutorul butonului Listeza din documentul de plata , in anumite contiditii se poate lista forumlarul : Chitanta ,Ordin de plata sau Foaie de varsamant
Este necesar ca pentru cele trei operatii sa avem create Categorii de document dedicate care sa aiba asociat la: Configurare / Liste , serii documente / tranzactia Trezorerie raportul pus la dispozitie de program 
Denumirile rapoartelor nu pot fi schimbate si sunt urmatoarele :  chit1 in cazul chitantei, op_trezo in cazul ordinului de plata si fv_trezo pentru foaia de varsamant)
Oridnul de plata sau Foaia de varsamint se poate lista doar pentru operatiile de plata care au selectate contul de trezorerie si ale caror categorie de document au asociate listele: op_trezo sau fv_trezo
Chitanta se poate lista pentru orice operatie de incasare cu tert sau fara a carei categorie de document are asociata lista chit1. In lista chitantei observatiile de sus de sub campul data apar listate la reprezetand , iar observatiile de jos de sub campul  Incasat apar la rubrica: am primit de la
 

`

Aceasta configurare este generala , nu depinde de statia de lucru , de utilizator sau de tipul instrumentului de plata (casa,banca , etc)

Deconturi personale

Un decont reprezinta multimea operatiilor de incasare sau plata in lei sau valuta avand un Titular decont (un salariat introdus in Personal ,contracte) si un Cont contabil
Creearea unui decont se face in nomenclatorul de Case,banci cu optiunea Tip instrument = Deconturi personale
Un decont poate avea operatii pe oricate luni calendaristice.
Se poate folosi acelasi Cont contabil pentru mai multe deconturi doar daca nu dorim sa urmarim soldul decontului prin soldul Contului si daca Contul nu are sold initial in Data de incepere a evidentei
Soldul unui decont (din fereastra cu grila operatiilor sau lista Deconturi ) se calculeaza pentru fiecare decont in parte ca: soldul initial al Contului din  Data de incepere a evidentei plus rulajele decontului
Daca se foloseste acelasi cont pentru mai multe deconturi ,soldul decontului nu va mai coincide cu soldul Contului contabil
Pentru alimentarea decontului se va folosi operatia de Virament cu Casa sau Banca

CECuri

Pentru lucrul cu CECuri trebuiesc create la Nomenclatoare \ Case,banci cate un articol pentru fiecare cont ce dorim sa-l folosim (Cont contabil= 403 sau  413) in aceasta evidenta. La tipul bancii  se va alege CEC de la furnizor sau CEC la client
Contul 403 se marca cu Cont de furnizor in Planul de conturi iar contul 413 se marca cu Cont de client
Mai e nevoie ca la Contari/ trezorerie sa avem create doua operatii avand categoriile: Incasarea CECului in banca si Plata CECului in banca
Primirea sau emiterea unui CEC se desfasoara in 2 etape :
1- primim sau emitem CECul. Operatia se face printr-o banca de tipul CEC de la furnizor sau CEC la client si  printr-o operatie din categoria Plati furnizori sau Incasari clienti  (Atentie sumele trebuiesc repartizate in totalitate pe facturi , nu lasate ca avansuri). Dupa aceasta etapa , facturile vor apare ca incasate respectiv platite
2- se opereaza in momentul platii/incasarii efective in banca obisnuita , printr-o operatie din categoria Plata CECului in banca sau Incasarea CECului in banca

NC pentru incasare cu CEC a unei facturi de furnizori va fi :

pasul NC Banca Categ.operatie Jurnal TVAincasare
factura ...-401=baza
4428.DD-401=TVAul
    pe Neexigibil
pas 1 401-403=baza+TVA CEC de la furnizor Plati furnizori (cu alegerea facturii) pe Neexigibil
pas 2 403-5...=baza+TVA banca normala Plata CECulul prin banca pe operatii Exigibile

In cazul CECurilor provenite din Sold initial vedeti modul de operare la Solduri initiale

Validarea documentului de trezorerie

Validarea documentul se face automat la salvare  daca sunt completate toate conturile corespondente
In caz contrar documentul este salvat nevalidat
Aceatsa caracteristica nu este configurabila

Incasari clienti prin scanarea codului de bare de pe factura

In aceasta aplicatie se pot incasa rapid propriile facturi emise prin citirea codului de bare cu ajutorul scanerului.
Metoda este utila in cazul SC care folosesc agenti comerciali in momentul intoarcerii din traseu si predarii incasarilor.
Pentru ca facturile emise sa contina codul de bare este necesar sa selectam optiunea: Configurare/  Clienti / se listeaza cod de bare
Modul de lucru este urmatorul:
- in fereastra Operatii trezorerie se alege casa in care se vor face incasarile
- se apasa butonul Incasare
- se completeaza campurile: Data incasarii , Categorie document , Serie document
- o data pozitionati in campul Cod bare se poate incepe scanarea facturilor
- pentru incheierea sesiunii de incasare se de click pe butonul Iesire sau in afara zonei de incasare


Contact Software

Telefon/Fax:

0244 529-596 interior 5

Mobil: 0721 321-348

Email

contact

Problema pe care o au oamenii nu este ca tintesc prea sus si esueaza, ci ca tintesc prea jos si reusesc.” — Michelangelo Buonarroti