consultanta in afaceri

Consultanta in afaceri asigurata de Ing. Madalin Ioan , Expert Contabil, Formator Dezvoltare Competente Antreprenoriale, Absolvent a workshop-ului de pregătire antreprenorială UNCTAD/EMPRETEC, Fondator Dianex, Antreprenor din anul 1996.

Articole scrise pentru : business24.rolegislatiamuncii.manager.ro;
comunicatedepresa.roinfoturism.ro.

Înainte de a explica de ce este bine să apelăm la un consultant atunci când începem o afacere, am să prezint unele statistici despre evoluția afacerilor în România pentru ultimii 6 ani.

AN Firme Înființate Firme Radiate
2014 101 627  76 843
2015 113 167  94 374
2016 105 982 109 113
2017 136 699  82 295
2018 135 532  80 181
2019 134 220 101 601

Susă statistică : www.onrc.ro

Practic, la fiecare 10 firme înființate, 7 se închid lăsând în urmă datorii și dezamăgiri. Foarte mulți încep o afacere “după ureche”, din dorința de a face economi sau din comoditate.

Experiența în domeniul afacerilor ne-a oferit multe exemple de firme care, după primele 6 luni de activitate au avut pierderi și de câteva mii sau zeci de mii de lei, administratorul sperând la vremuri mai bune, în loc să facă o analiză și să ia măsuri în consecință.

Consultant in Afaceri – Principalele greșeli ale antreprenorilor

Neîntocmirea unui test de fezabilitate preliminară a viitoarei afaceri

Testul de fezabilitate preliminară reprezintă primul pas la începutul procesului de alcătuire a planului de afacere, prin identificarea si analiza pieței de desfacere, sectorului de activitate, etc.

Practic încercați să vă situați în postura ”antreprenorului” care dorește să înceapă o afacere, dar și și a ”investitorului” care trebuie să susțină această afacere. ”Antreprenorul” trebuie să aducă toate argumentele pentru a obține banii ”investitorului”.

Descrieți ideea de afaceri cât mai detaliat, prezentând cum vor beneficia clientii în urma utilizarii produsului sau serviciului si care sunt caracteristicile care diferentiaza produsul sau serviciul de cel al concurentei.

Descrieti experiența anterioară legată de produsul / serviciul pe care intenționati să-l promovați!

Lipsa unui plan de afaceri

Înainte de a ne arunca în vâltoarea luptei pentru clienți și piață, trebuie să ne facem cel puțin un ”mini” plan de afaceri.

Încercați să vă răspundeți cât mai sincer la următoarele înrebari:

    1. Care este esenta afacerii? adică din ce o sa scot venit;
    2. Cine sunt clientii mei? mai ales de ce ar veni la mine;
    3. Care sunt produsele/serviciile mele? și cu ce sunt mai bune decat ale concurentei;
    4. Ce firme îmi sunt concurente? și cu ce sunt eu mai bun decât ele;
    5. Ce nevoie de personal am? care este nivelul de slarizare în acel sector de activitate;
    6. Ce resurse financiare îmi sunt necesare? de multe ori am auzit “daca știam căt mă costă nu mă legam la cap”.

Lipsa experienței în activitatea pe care urmează să o desfașoare

O clientă mi-a a spus direct: “cumpăr haine de la 14 ani, de ce nu aș putea să fac un magazin de haine“. În general acesta este argumentul folosit de tot mai mulți viitori antreprenori. “Ce mare lucru e să faci ……!” sau “Știu un vecin care este analfabet și are 5 magazine“.

Desfășurarea unei activități în limitele și spiritul legii este idealul către care ar trebui să țintească fiecare dintre noi atunci când se gandește să-și deschidă o firmă. De aceea să începi o afacere fără să cunoști foarte bine activitatea pe care o desfășori și/sau pentru care nu ai o mare PASIUNE, reprezintă un element care, mai devreme sau mai târziu va duce la faliment.

Neînsușirea principalelor elemente necesare unui antreprenor.

Am contabil, nu trebuie să mă intereseze noțiuni de contabilitate“, “Plătesc pe cineva să se ocupe” , astfel de argumente au mulți dintre cei care vor să înceapa o afacere.

Este foarte important ca un antreprenor să aibă cunoștinte de bază din domeniul contabilității (calcul TVA, obligațiii fiscale, obligații privind contabilitatea, etc), autorizațiilor necesare, termeni tehnici, resurse umane, etc. în asa fel încat să nu poată fi încurcat prea ușor de vreun partener, autorități, salariat sau chiar de contabilul său.

Mulți cred că înființarea unei firme constă doar în completarea unor formulare. GRESIT!

    1. Este bine să aplez la infiintarea unui PFA, sau sa apelez la infiintarea unui SRL , ( PFA sau SRL )plătitor de TVA sau nu, plătitor de impozit pe profit sau impozit pe venit?
    2. Îndeplinesc condițiile pentru a desfĂsura activitatea aleasă de mine?
    3. CAEN-urile alese reflectă activitatea desfășurată de mine? este cea mai des intalnită eroare. Ca exemplu: am întalnit diverși producatori care au autorizat CAEN-ul de producție fără să mai autorizeze CAEN-ul de comercializare pentru acele produse. Consecință: sancăiuni sau chiar confiscarea veniturilor;
    4. Dosarul pentru ONRC o fi complet?  e groaznic ca după ce ai stat câteva ore la coadă, să afli că iți lipseste cine știe ce document.
    5. Am depus toate documentele pentru autorizare? cei mai multi află la primul control, și nu află gratis.
    6. Aș putea ca odată cu înființarea firmei să deschid și un punct de lucru?

Dacă am scăpat de ONRC înseamnă că am terminat treaba

După ce se eliberează certificatul unic de înregistre de la ONRC, în funcție de activitatea desfășurată, mai sunt necesare înregistrari și depuneri de declarații inițiale la diverse instituții (DSV, Agentia de Mediu, Directia de Sanatate Publica, Primarie, etc).

Pânâ încep activitatea nu am nici o obligație, deci nu-mi trebuie un contabil

Încă din prima zi de la înființare (data de eliberare Certificat Unic de Inregistrare) orice firmă are obligații fiscale și declarative indiferent dacă are sau nu activitate comercială. Bineințeles, acestea sunt foarte reduse, însa ele există și nerespectarea lor sunt generatoare de sancțiuni.

Alegerea unui Contabil “LA NEGRU”

După 20 ani de experiență, tot nu am reușit să înțeleg de ce un întreprinzator este atat de “încantat” să aleagă pentru serviciile de contabilitate un contabil care nu încheie nici o formă de contract cu firma (sau are contract de tehnoredactare) și în eventualitatea unui control nu poate să-l deranjeze.

Cele mai multe colaborari de genul acesta se termină la primul control, când, intreprinzatorul află ca actele îi sunt vraiște și că trebuie să platească amenzi și penalități de mii de lei. În schimb el este “fericit” că avea contabil ieftin.

Programează o întălnire (telefonică sau online) pentru Consultanta in Afaceri

  • vom stabili ce entitate se potriveste cel mai bine viitoarei dvs activitati si de ce sa alegi deschiderea unui SRL sau PFA/I.I;
  • iti vom prezenta care sunt pasii si documentele de care ai nevoie pentru deschiderea unei firme;
  • analizam ce calificari sau autorizari sunt necesare pentru desfasurarea activitatii si modul de obtinere ale acestora;
  • explicam ce obligatii vei avea din punct de vedere contabil si ca angajator;
  • explicam ce obligatii vei avea din punct de vedere al: Autoritatii Nationale Sanitar Veterinara si Siguranta Alimentelor, Sanatatii si Securitatii in Munca, prevenire si Stingerea Incendiilor si Autoritatilor Locale;
  • explicam in mod succint ce inseamna un plan de afaceri si de ce este important realizarea lui;
  • te familiarizam cu principalii termeni intalniti in activitatea antreprenoriala;
  • vom stabili ce entitate se potriveste cel mai bine viitoarei dvs activitati si de ce sa alegi deschiderea unui SRL sau PFA/I.I;
  • iti vom prezenta care sunt pasii si documentele de care ai nevoie pentru deschiderea unei firme;
  • analizam ce calificari sau autorizari sunt necesare pentru desfasurarea activitatii si modul de obtinere ale acestora;
  • explicam ce obligatii vei avea din punct de vedere contabil si ca angajator;
  • te familiarizam cu principalii termeni intalniti in activitatea antreprenoriala;

Consultanta initiala

  • vom “analiza omul”, identificand punctele forte si punctele slabe ale acestuia si daca este pregatit sa faca pasul catre afaceri , sau nu;
  • identificam motivatia pentru a incepe o afacere stabilind impreuna cat de puternica este aceasta si daca este suficienta sa constituie un imbold decisiv pentru start;
  • iti vom explica cum sa faci analiza pietii de desfacere si a sectorului de activitate in care te vei desfasura in activitatea de antreprenor;
  • iti vom structura modul in care vei face un plan de afacere viabil si coerent; Planul de afaceri este documentul care iti va oferi raspunsurile la multe intrebari. Dupa realizarea planului de afaceri, 60% dintre clientii nostri au concluzionat ca nu sunt pregatiti sa inceapa afacerea mult visata, amanand termenul pentru deschiderea ei pana la data la care vor fi capabili sa puna in aplicare planul de afacere intocmit. Astfel au reusit sa evite un viitor esec.
  • vom aprofunda modul de stabilire a obiectivelor SMART si importanta acestora;
  • vom vom face o analiza SWOT pentru viitoarea activitate, astfel vei intelege clar nivelul de la care vei pleca la drum;
  • iti vom prezenta principalele tehnici de marketing online si offline;
  • iti vom explica succint care sunt cele 10 competente personale antreprenoriale si cum sa lucrezi la imbunatatirea acestora;
  • te vom indruma pentru efectuarea testului de fezabilitate preliminara pentru ideeea ta de afacere;

Test fezabilitate preliminar

Tot mai multi sunt puternic interesati de inceperea unei afaceri. Din pacate conform statisticilor cele mai multe idei de afaceri nu vor putea fi materializate (lipsa cunostinte, finantare, calificare, etc), iar o buna parte din afacerile pornite vor esua. Sansele de reusita sunt foarte reduse, insa cu toate acestea, oportunitatea de a-ti fi propriul stapan, de a-ti stabili singur procedurile de munca si de a-ti traii visele imping tot mai multi romani sa persiste in dorinta de a deveni intreprinzatori.

Testul de fezabilitate preliminara a viitoarei afaceri este chiar inceputul procesului de alcatuire a planului de afacere. Daca ai intentii serioase de a reusi intr-o noua activitate economica – nu doar simplu vrei sa te apuci de ea – acest test de fezabilitate este chiar pentru tine. Vom folosi instrumente de analiza moderne care te va ajuta sa:

  • raspunzi la intrebarea “De ce va functiona sau nu ideea mea de afacere”;
  • intelegi cum sa inveti despre ceea ce nici nu stii ca nu stii;
  • intocmesti o foaie de lucru pentru analiza pietei;
  • intocmesti lista de verificare pentru atractivitatea sectorului;
  • obtii un studiu de marketing efectuat pentru a-ti testa ideea de afacere.

Vino alaturi de noi! Autorizeaza-te ca partener Dianex!

Daca esti absolvent de studii superioare cu sau fara experienta si cu capital redus, dar cu dorinta de a devenii propriul tau angajator, iti recomandam sa-ti deschizi o afacere cu investitii relativ scazute si sanse de reusita 100% – Partener Autorizat Dianex . Practic vei devenii singura companie din localitatea ta care ofera in acelasi loc, la un nivel foarte ridicat, servicii complete pentru orice tip de activitate economica : consultanta afaceri, infiintari firme si mentiuni ONRC, autorizari activitati, protectia muncii si situatii de urgenta, contabilitate si resurse umane, vanzare si service case de marcat, vanzare si implementare software.

De ce sa devii partener Dianex:

  • vei fi singurul din orasul tau care poate oferi toate serviciile intr-un singur loc;
  • iti predam o afacere de succes la cheie cu un plan de afaceri coerent si realizabil;
  • alaturi de noi te vei dezvolta profesional;
  • nu ai cum sa faci greseli, in cei 20 de ani de experienta le-am facut noi pe toate si am invatat din ele;
  • vei avea clienti inca din prima zi de activitate;
  • gratuit, iti punem la dispozitie marfa de prezentare pentru showroom (case de marcat si echipamente nefiscale);
  • inca din prima zi vei fi capabil sa oferi servicii la cele mai inalte cote pentru domeniile in care vei activa: servicii ONRC, consultanta deschidere afaceri, protectia muncii, contabilitate si resurse umane, case de marcat si echipamente nefiscale, implementare software;
  • vei avea in permanenta suport logisitic si profesional din partea noastra;
  • vei avea in permanenta cele mai mici preturi din zona ta;
  • din cei cateva mii de vizitatori ai sitelui nostru sigur vor fi firme si din orasul tau interesate de serviciile Dianex;
  • vom fi alaturi de tine cand vei avea nevoie.

Cum devin Partener Dianex:

  • ne vom intalnii la sediul Dianex din Ploiesti pentru o discutie preliminara;
  • vom ajunge in localitatea ta pentru a viziona locatia pe care o detii sau pe care o ai in vizor;
  • vom semna contractul de parteneriat; Important este sa intelegi ca vei lucra pentru tine pe firma ta;
  • vei participa gratuit in Ploiesti pentru 10-15 zile la curs intensiv de formare;
  • vei amenaja showroom-ul pe care noi il vom aproviziona (gratuit) cu monstre pentru prezentare;
  • vei depune tot efortul pentru ati dezvolta in permanenta cunostintele in domeniile de activitate pe care le vei desfasura;
  • vei participa semestrial la traininguri de cate 2-3 zile;
  • vei incepe activitatea avand in permanenta suportul nostru.

Partenerul ideal:

  • minim 2 salariati (asociati, asociat+salariat, etc);
  • sa detina in folosinta (chirie, comodat) un birou de minim 50 mp cu 2 incaperi (una folosita ca showroom) accesibil clientilor;
  • sa detina birotica necesara functionarii: calculatoare, imprimanta, copiator, fax, internet, mobil;
  • sa detina folosinta unui autoturism;
  • conducatorul afacerii sa se ocupe exclusiv de afacerea propusa in parteneriat;
  • conducatorul afacerii sa fie un bun comunicator si sa aiba capacitate ridicata de munca.

In cateva cuvinte va putem spune ca:

  • nu este o propunere de angajare;
  • nu vei deveni milionar in euro din aceasta afacere;
  • nu vei putea “trage pe dreapta” si sa se ocupe doar salariatii dvs. de activitate;
  • nu vei reusi daca nu esti implicat 100%;
  • nu poti incepe cu 0 lei;
  • ai sanse de reusita de 100% in conditiile in care se respecta procedurile de lucru;
  • intr-o perioada relativ scurta vei castiga suficient incat sa fiti multumit de tine.

Vrei sa discutam despre propunere? Suna : 0721 321 348