Domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca este unul vast, care cuprinde responsabilitati si obligatii de ambele parti cu privire la prevenirea riscurilor profesionale, protectia sanatatii si securitatea lucratorilor, eliminarea factorilor de risc si accidentare, informarea dar si consultarea lucratorilor.
Principala obligatie a administratorului unei societati este aceea de a conferi lucratorilor sai securitatea la locul de munca prin aplicarea si respectarea tuturor prevederilor cuprinse in legea securitatii si sanatatii in munca.
Daca aceste obligatii nu sunt indeplinite, adica legea nu este respectata, vor aparea efecte negative atat in plan financiar, dar si in randul lucratorilor, mai exact asupra sanatatii lucratorilor.
Este adevarat si faptul ca aceste obligatii atrag dupa sine si un efort financiar din partea angajatorului, dar in timp se va dovedi ca aplicarea acestor masuri a fost benefica.
Mai jos iti prezentam cateva masuri, care o data aplicate te vor scuti de o multime de probleme:

  1. Instruirea corespunzatoare si adecvata, urmata de testarea angajatilor este primul pas spre a asigura un mediu sanatos de lucru;
  2.  Asigurarea de fise individuale de instruire privind securitatea si sanatatea in munca, care sa le aminteasca permanent angajatilor de masurile de siguranta pe care trebuie sa le respecte;
  3. Asigurarea de servicii pentru prevenirea si stingerea incendiilor precum realizarea de planuri de evacuare sau exercitii de evacuare si interventie;
  4. Dotarea cu stingatoare de incendiu omologate trebuie realizata in functie de specificul activitatii si de clasele de incendiu in care se incadreaza;
  5. Verificarea stingatoarelor cu ajutorul persoanelor autorizate;
  6. Examinarea medicala în functie de profilul de activitate al companiei, dar si de atributiile lucratorului;
  7. Dotarea cu trusa de prim ajutor în functie de numarul de locuri de munca sau puncte de lucru;
  8. Verificare PRAM, adica verificarea prizelor de impamântare si paratrasnetelor, pentru a prevenii riscul de electrocutare sau potentialele incendii cauzate de aparatura electrica;
  9. Dotarea cu echipamente individuale de protectia muncii, pentru ca fiecare angajat in parte sa fie protejat corespunzator;
  10. Nu uita de semnalizarea de securitate si de sanatate pentru a ghida activitatea angajatilor atât în activitatile de zi cu zi cat si în situatiile de urgenta.

Indiferent de locul pe care il ocupa in acest top, fiecare masura prezinta acelasi grad de importanta si ajuta atat angajatorul, cat si lucratorul sa isi desfasoare activitatea fara incidente la locul de munca.