Ploiesti
Str. Leului nr.7
Tel / Fax : 0344 370 807
Valenii de Munte
Bld. Nicolae Iorga nr.57
Tel / Fax : 0244 704 265
Mizil
Str. Blajului nr.5A
Tel / Fax : 0244 700 318
  • Blog Dianex

Ordin Compensare cu valori mai mici de 10.000 lei

Conform HG nr. 685/1999. formularele care trebuiesc achizitionate de catre ambele firme care fac compensarea, sunt:
1. Ordine de compensare - au regim special, sunt numerotate din tipografie, iar evidenta lor este stricta.
2. Registru de Evidenta a Operatiunilor de Compensari - in care se inscriu, in ordine cronologica:

  1. data efectuarii compensarii;
  2. procesele-verbale de şedinta in care sunt inscrise persoanele juridice intrate in compensare şi suma compensata, pe fiecare relatie;
  3. evidenta ordinelor de compensare, cu numarul si valoarea lor, eliberate fiecarei persoane juridice.

3. Registru de erori de compensare - se trec erorile si ordinele de compensare anulate. Pentru ordinele de compensare anulate se va intocmii o decizie de anulare aprobata de administrator.

Poate va intereseaza infiintare firma

Exemplu de compensare intre firma A si firma B.

Firma A presteaza un serviciu firmei B pentru care emite o factura in valoare de 4.800 lei (TVA inclus) - 4.000 lei serviciul + 800 lei TVA la data de 01.05.2016;
Firma B vinde produse firmei A pentru care emite o factura in valoare de 7.200 lei (TVA inclus) - 6.000 lei valoarea produselor + 1.200 lei TVA la data de 15.05.2016;

La data de 31.05.2016, firma A initiaza compensarea sumei de 4.800 lei.
La data de 05.06.2016, firma B initiaza compensare sumei de 4.800 lei.

Poate va intereseaza protectia muncii ieftin

Nu este obligatoriu ca ambele firme sa initieze compensarea in aceasi zi.

Firma A - Completeaza pe ordinele de compensare achizitionate de aceasta astfel - model formular:

Pe fata formularelor (albastru si rosu) se completeaza:
• data la care firma A initiaza compensarea (31.05.2016)
• suma pentru care se initiaza compensarea (4.800 lei)
• in prima casuta alba „agentul economic initiator” trece numele, codul de inregistrare a firmei A, semneaza si stampileaza
• in a doua casuta alba „agentul economic destinatar”, trece numele, codul de inregistrare a firmei B – aici semneaza si stampileaza firma B

Pe verso formularelor (albastru si rosu) se completeaza:
• datele facturilor primite de la firma B (numar, data emiterii, valoare factura si valoarea compensata)
• jos in dreapta „ Inspector de compensare initiator” semneaza si stampileaza firma A
• jos in stanga „Inspector de compensare destinatar” semneaza si stampileaza firma B

Formularul Rosu pleaca in original la firma B

Firma B - Completeaza pe ordinele de compensare achizitionate de aceasta astfel - model formular:

Pe fata formularelor (albastru si rosu) se completeaza:
• data la care firma B initiaza compensarea (05.06.2016)
• suma pentru care se initiaza compensarea (4.800 lei)
• in prima casuta alba „agentul economic initiator” trece numele, codul de inregistrare a firmei B, semneaza si stampileaza
• in a doua casuta alba „agentul economic destinatar”, trece numele, codul de inregistrare a firmei A – aici semneaza si stampileaza firma A

Pe verso formularelor (albastru si rosu) se completeaza:
• datele facturilor primite de la firma A (numar, data emiterii, valoare factura si valoarea compensata)
• jos in dreapta „ Inspector de compensare initiator” semneaza si stampileaza firma B
• jos in stanga „Inspector de compensare destinatar” semneaza si stampileaza firma A

Poate va intereseaza obtinerea unui Certificat Constatator Online

Formularul Rosu pleaca in original la firma A

Monografie firma A

La 31.05.2016 in baza propriului formular albastru:
401 = 5125 4.800 lei
La 05.06.2016 in baza in baza formularului rosu primit de la firma B
5125 = 411 4.800 lei

Monografie firma B

La 31.05.2016 in baza formularului rosu primit de la firma A
5125 = 411 4.800 lei
La 05.06.2016 in baza propriului formular albastru:
401 = 5125 4.800 lei

Daca firmele ar fi initiat la aceasi data compensare, ambele firme ar face urmatoarea contare 401 = 411 4.800 lei

Madalin Ioan

Scris de : Madalin Ioan

Inginer, Expert Contabil, Fondator Dianex, Formator Dezvoltare Compentente Antreprenoriale, Absolvent al workshop-ului de pregatire antreprenoriala UNCTAD/EMPRETEC, Antreprenor din anul 1996.

Ada Jarcau
Buna ziua,
Ma numesc Liliana
Cautam pe site-ul dvs.sa ma lamuresc care mai sunt conditiile pentru intocmirea proceselor verbale de compensare valabile acum pe 2016 am un caz concret: mai multe facturi nov-dec 2015 emise intre 2 firme , o factura depaseste 10.000 lei se poate sau nu intocmi PVC ?
Multumesc

Madalin Ioan
A. Pentru facturile cu valori peste 10 000 lei care au depasit termenul de plata/incasare cu peste 30 de zile de la scadenta. sunteti obligata sa va conectati prin INTERNET sau sa folositi suportul magnetic (CD) pentru a transmite în baza de date a Institutului de Management şi Informatica http://gama.imi.ro/

B. Pentru facturile cu valori peste 10 000 lei care NU au depasit termenul de plata/incasare cu peste 30 de zile de la scadenta intocmiti ordin de compensare ca la facturile pana in 10.000 lei

Ideal ar fi sa fie stipulat in contractul cu partenerul Dvs un termen de plata/incasare care sa se incadreze in cele 30 de zile

Ada Jarcau
Am inteles ce m-ati scris, dar pentru facturile pana la 10.000 lei si mai mari de 30 zile, cum am cazul de fata, facturi din nov-dec 2015 ?
Madalin Ioan
30 de zile de la scadenta. Adica o factura emisa in 15.01.2010 cu scadenta la 01.08.2016 se incadreaza in cele 30 de zile. Zile se numara de la 01.08.2016.

Pentru facturile mai mici de 10.000 lei nu conteaza cate zile au trecut de la scadenta. Trebuie facut ordin de compensare cum am descris in articolul de mai sus.

csete
E o diferenta enorma (emis in 15.01.2010 scadent 01.08 2016) sunt mai mult de 30 zile
Ada Jarcau
Va multumesc mult de tot..Acum chiar am inteles foarte bine
Numai bine

Marin Ofelia
O neclaritate am referitor la larticolul dvs.
Ce se intampla in cazul in care firma care vrea sa faca compensare nu are internet.?

Madalin Ioan
Pentru un raspuns, va rog sa detaliati.

Abonare la newsletter

Dianex îți oferă informații despre aspecte care tin direct de afacerea dvs.

Ultimele Postari

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Ultimele comentarii

Dianex
15-06-2018

Cladirea exista, sau urmeaza sa o construiti?

SÎRBU ILEANA
14-06-2018

Buna ziua , noi am.dori sa deschidem un magazin alimentar la noi in.curte , ce acte sunt necesare si care sunt demersurile ,M

Dianex
08-06-2018

Buna ziua. Va rog sa ne trimiteti un numar de telefon la adresa onrc@dianex.ro sau sunati la 0748 033 068 pentru mai multe d

Razvan Capatina
08-06-2018

Avem nevoie de certificat constatator de baza.

Dianex
07-06-2018

Buna ziua. Va putem intocmi un raport de evaluare.