Ploiesti, str. Plugarilor 2-4 (langa spital Mediurg)

0721 321 348

Ploiesti
Str. Plugarilor nr.2-4
Mobil: 0721 321 348

Obligatii noi pentru utilizatorii caselor de marcat

Obligatii noi pentru utilizatorii caselor de marcat

Conform Hotararii de Guvern nr. 804/2017,  apare o noua obligatie pentru utilizatorii caselor de marcat. Astfel, incepand cu data de 01 august 2018, toti utilizatorii de aparate fiscale au obligatia ca pana pe 20 ale lunii sa transmita catre ANAF datele inregistrate in casele de marcat din luna anterioara. Datele transmise vor fi:

  • datele din bonul fiscal;
  • datele din raportul fiscal de închidere zilnică;
  • informaţii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, încetarea funcţionării acestuia în urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau întreruperea conexiunii la internet, precum şi cu privire la repunerea în funcţiune/reconectarea aparatului.

Observam ca prin intermediul acestei declaratii, ANAF va fi la curent cu perioadele in care aparatele de marcat fiscale sunt defecte sau neutilizate. Astfel rolul contractului de service pentru casele de marcat devine de o importanta majora.

Procedura de transmitere a fost aprobată prin intermediul Ordinului ANAF nr. 627/2018. Vom descrie in cateva cuvinte aceasta procedura.

Toate casele de marcat electronice noi vor fi dotate cu dispozitive prin intermediul carora vom extrage datele inregistrate in luna anterioara cu ajutorul unor microcarduri sau microusb-uri. Aceste date vor fi sub forma unor fisiere XML. Aceste fisiere vor fi prelucrate cu ajutorul unei aplicatii puse la dispozitie de ANAF, in urma prelucrarii rezultand un fisier PDF avand atasat fisierele XML extrase din casa de marcat.

Fisierul PDF obtinut cu ajutorul cu ajutorul aplicatiei ANAF se va semna electronic prin intermediul unui certificat digital de semnatura electronica de catre utilizator sau de catre un imputernicit al acestuia.

Deci, utilizatorii vor fi obligati sa achizitioneze un certificat digital de semnatura electronica si sa transmita acea declaratie, sau sa imputerniceasca o alta persoana prin intermediul unei procuri notariale sa faca aceasta depunere.

Pentru lunile in care aparatul fiscal nu este folosit, utilizatorii vor depune o Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate

Ambele declaratii, cea cu datele din casa de marcat precum si declaratia de neutilizare a casei de marcat se vor depune cel tarziu pana pe data de 20 ale lunii urmatoare.

Prezenta procedura este valabila pana la data punerii in functiune a serverului ANAF si conectarea caselor de marcat la acesta. Din acel moment datele vor fi trimise automat.

Dianex

Scris de : Dianex

Firma de consultanta in afaceri cu o experienta de peste 13 ani. La noi gasiti: consultanta afaceri, servicii infiintare firme, contabilitate, protectia muncii. resurse umane, software si case de marcat.


Inscriere Newsletter

Vom trimite informatii utile pentru afacerile dvs.!

Ultimele comentarii

Madalin Ioan
18-08-2018

Buna ziua. In primul rand trebuie ca spatiul (camerele din casa) folosit pentru magazin sa-i schimbati destinatia la Primari

Madalin Ioan
18-08-2018

Sigur iti va schimba viata. Iti pot spune cum am procedat eu la interviu. Am fost sincer, nu am vrut sa impresionez si am fo

Anca
17-08-2018

Buna Madalin, Am citit cu sufletul la gură acest articol...imi doresc enorm sa pot participa la acest atelier, stiu si simt

Ana
09-08-2018

Buna as avea si eu o intrebare. As dori sa imi deschid magazin alimentar in incinta casei de ce acte as avea nevoie? Va multu

Tantica
07-08-2018

Buna ziua! Va rog sa-mi dati si mie cateva detalii-vreau sa inchiriez un apartament la parterul unui bloc, apartament ce a ma