Pentru noile case de marcat, se modifica termenul de implementare?

Pentru noile case de marcat, se modifica termenul de implementare?

Deoarece s-a creat o adevarata furtuna cu privire la termenele de implementare a noilor case de marcat , dovada sunt cele cateva sute de telefoane primite in ultimile 30 de zile de la clientii nostri si nu numai, am simtit nevoia sa vin cu anumite clarificari care sa mai domoleasca agitatia. 

Sunt unele unitati service pentru case de marcat care au creat in mod voit aceasta bulversare a clientilor, sugerand ca sigur nu vor fi modificate termenele de implementare a noilor case si ca este important sa plateasca macar un avans pentru aceste aparate, astfel fiind protejati de eventualele amenzi. TOTAL FALS!  

Sa analizam punctual:

1. In momentul de fata au aparut cateva modele de aparate electronice fiscale care au primit avizarea tehnica de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică. Insa, doar aceasta avizare nu este suficienta pentru a comercializa respectivele case de marcat. Mai este necesara autorizarea Ministerului de Finante pentru distribuirea si service acestor aparate. De regula comisia de autorizare se intruneste odata la cateva luni. Din surse neoficiale, comisia se va intrunii atunci cand minim 4 importatori vor obtine aviziul tehnic de la ICI. Probabil ca aceasta comisie se va intruni undeva la sfarsitul lunii Mai 2018. Deci in cel mai fericit caz primele case de marcat noi, vor fi comercializate in luna iunie 2018. Deci clar ca contribuabili mari si mijlocii, vor fi pasibili de amenda daca termenul de implementare nu va fi modificat.

2. In acest moment estimez sa fie undeva la 1.000 de unitati service in toata Romania, iar case de marcat care trebuiesc inlocuite, conform oficialilor ANAF, sunt undeva la 800.000 de bucati. Astfel, fiecare unitate service ar trebui sa fiscalizeze si sa programeze cate aproximativ 800 de aparate in 2 luni. FOARTE GREU! Trebuie stiut ca doar aproximativ 200 dintre unitatile service au un birou unde pot fi gasite, tehnicieni autorizati mai mult de 2 si logistica care sa faca fata provocarilor ce vor aparea la conectarea caselor cu serverul ANAF. Din pacate sunt foarte multe unitati service care functioneaza la limita legii: nu au un birou unde pot fi gasiti, nu au un numar suficienti de tehnicieni, logistica de care dispun este rudimentara.

3. Sunt cunoscuti in acest moment aproximativ 15 producatori pentru case de marcat. Majoritatea in Bulgaria. Pentru a putea sa livreze cele aproximativ 800.000 de aparate fiscale ar trebuii sa produca in 2 luni cate 55.000 de aparate de fiecare. GREU DE CREZUT

4. Este greu de crezut ca functionarii ANAF, care primesc si proceseaza dosarele pentru obtinerea numerelor fiscale, pot face fata in doua luni la 800.000 de solicitari care trebuiesc inmultite cu 2: odata extragerea memoriei din casele vechi si odata instalarea caselor noi. Trebuie stiut ca sunt doar 2 - 3 functionari in fiecare judet.

 Mai jos va prezint evolutia privind termenele de implementare a noilor case de marcat:

La 30.12.2014, prin OUG 91/2014, se publica primele termene de implementare a noilor case de marcat. Acestea erau:

  • 1 aprilie 2016, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili;
  • 1 iulie 2016, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii,
  • 1 noiembrie 2016, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici

 La 23.07.2015 apare OG 17/2015 prin care se modifica prima oara termenele de implementare a noilor case de marcat.:

  • 1 octombrie 2016, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili;
  • 1 ianuarie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii;
  • 1 mai 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici;

La data 11.12.2015 se publica OUG 57/2015 care modifica pentru a doua oara termenele de implementare a noilor case de marcat:

  • 1 aprilie 2017, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili;
  • 1 iulie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii;
  • 1 noiembrie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici;

La data 21.12.2016 se aproba OUG 98/2016 prin care modifica pentru a treia oara termenele de implementare a noilor case de marcat:

  • 1 ianuarie 2018, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili;
  • 1 aprilie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii;
  • 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici;

La data 03.09.2017 apare Ordonanta 20/2017 prin care apar pentru a patra oara modificari cu privire la termenele de implementare a noilor case de marcat:

  • 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili;
  • 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici;

 Avand in vedere cele prezentate mai sus, va prezint opinia mea:

  • avand in vedere efortul financiar urias pentru inlocuirea acestor case, guvernantii vor merge pe ideea inlocuirii "naturale" a caselor de marcat. Adica:
    • se strica, nu o mai repara si cumpara alta;
    • se umple memoria, nu o mai inlocuieste si cumpara alta casa;
  • in alte tari "mult mai dezvoltate ca noi" , gen Bulgaria si Albania, termenele de implementare a noilor case de marcat s-a modificat inca vreo cativa ani dupa ce aceste noi aparate au inceput sa se comercializeze. Sa nu uitam! Anul 2019 este an electoral.
Madalin Ioan

Scris de : Madalin Ioan

Inginer, Expert Contabil, Fondator Dianex, Formator Dezvoltare Compentente Antreprenoriale, Absolvent al workshop-ului de pregatire antreprenoriala UNCTAD/EMPRETEC, Antreprenor din anul 1996.

Mari
Ce se intampla cu cei ce se infiinteaza acum si au nevoie de case de marcat?
Dianex
Buna ziua.
Inca mai sunt case de marcat model vechi pe piata.

Mihai T
Cei care isi infiinteaza in aceasta perioada au urmatoarele alternative, fie isi achizitioneaza o casa de marcat din cele existente in acest moment pe piata (daca mai gasesc pe undeva) constienti fiind ca in urmatoarele luni va trebui s-o inlocuiasca
isi amana deschderea activitatii pana ce vor aparea casele de marcat cu jurnal electronic, conform cu noile norme, varianta cu a deschide activitatea fara dotare cu case de marcat presupune asumarea unor riscuri majore in cazul unui control de la Antifrauda.

Madalin Ioan
Tocmai ce s-au confirmat cele previzionate: http://www.mfinante.ro/acasa.html?method=detalii&id=999598796
In opinia mea aceasta amanare nu va fi ultima. Vor mai urma si altele!


Ultimele Postari

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Ultimele comentarii

Madalin Ioan
19-05-2018

Tocmai ce s-au confirmat cele previzionate: http://www.mfinante.ro/acasa.html?method=detalii&id=999598796 In opinia mea acea

Mihai T
16-05-2018

Cei care isi infiinteaza in aceasta perioada au urmatoarele alternative, fie isi achizitioneaza o casa de marcat din cele exi

Dianex
16-05-2018

Buna ziua. Inca mai sunt case de marcat model vechi pe piata.

Mari
16-05-2018

Ce se intampla cu cei ce se infiinteaza acum si au nevoie de case de marcat?

Madalin Ioan
10-05-2018

Buna dimineata. Identificarea oportunitatilor de finantare a unei afaceri, este una dintre atributiile unui consultant in af