Ploiesti, str. Plugarilor 2-4 (langa spital Mediurg)

0721 321 348

Ploiesti
Str. Plugarilor nr.2-4
Mobil: 0721 321 348

Calendarul schimbarii caselor de marcat electronice fiscale 2018

Calendarul schimbarii caselor de marcat electronice fiscale 2018

Obligativitatea utilizării de aparate de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici şi eliminarea treptată a aparatelor de marcat cu rolă jurnal a fost introdusă prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2014. Ulterior, în noiembrie 2015, actul normativ a fost aprobat prin Legea nr. 267/2015, care stabileşte că operatorii economici care încasează integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct de către populaţie sunt obligaţi să utilizeze case de marcat electronice fiscale.

Va reamintim ca in Monitorul Oficial, Partea I nr. 907 din 20 noiembrie 2017 a fost publicata Hotararea Guvernului Romaniei nr. 804/08.11.2017 - HG 804/2017 - privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003 .
Prin acest act normativ au fost corectate o serie de neconcordante dintre vechile norme si textul ordonantei (OUG 28/1999), astfel:
a) au fost corectate trimiterile eronate la ordonanta de urgenta;
b) au fost abrogate prevederile care au fost preluate in ordonanta de urgenta;
c) a fost corelata terminologia utilizata cu cea din ordonanta de urgenta;

Actul normativ cuprinde urmatoarele reglementari principale:
a) au fost definite substitutele de numerar, prin aceasta sintagma intelegandu-se bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea;
b) a fost definita notiunea de comert ocazional prin aceasta intelegandu-se actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu;
c) au fost clarificate activitatile care se incadreaza in exceptiile de la obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta;
d) a fost introdusa in sarcina distribuitorului autorizat obligatia de a intocmi si actualiza lista unitatilor acreditate pentru comercializare si /sau service, pentru fiecare tip/model de aparat pentru care a obtinut aviz/autorizatie;
e) au fost descrise detaliat aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, ca fiind case de marcat ce au un hardware dedicat ce integreaza un modul fiscal controlat de un program de control si respectiv un program de aplicatie care asigura un set fix de functii de operare si permite lucrul cu o baza de date proprie si una sau mai multe interfete pentru comunicatie sau salvare externa;
f) au fost stabilite conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii;

Inlocuirea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie cu cele echipate cu jurnal electronic, se face astfel:
a) autorizarea de catre Comisie numai a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, incepand cu data de 1 aprilie 2018;
b) interzicerea comercializarii aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal incepand cu data de 1 august 2018;
c) obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, respectiv mijlocii incepand cu data de 1 iunie 2018;
d) obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, incepand cu data de 1 august 2018
Totodata, noile modele de case de marcat cu jurnal electronic vor fi supuse unui nou proces de autorizare, proces ce va fi efectuat de catre Institutul National de Cercetare – Dezvoltare in Informatica (ICI).
Concluzia ce reiese din cele precizate mai sus este ca in acest moment, pe piata din Romania NU EXISTA aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) care sa corespunda noilor prevederi legale. Singurele AMEF care se pot comercializa si utiliza in prezent, sunt cele autorizate conform reglementarilor existente.

Rica Despa

Scris de : Rica Despa

Inginer Service A.M.E.F.


Inscriere Newsletter

Vom trimite informatii utile pentru afacerile dvs.!

Ultimele comentarii

Madalin Ioan
18-08-2018

Buna ziua. In primul rand trebuie ca spatiul (camerele din casa) folosit pentru magazin sa-i schimbati destinatia la Primari

Madalin Ioan
18-08-2018

Sigur iti va schimba viata. Iti pot spune cum am procedat eu la interviu. Am fost sincer, nu am vrut sa impresionez si am fo

Anca
17-08-2018

Buna Madalin, Am citit cu sufletul la gură acest articol...imi doresc enorm sa pot participa la acest atelier, stiu si simt

Ana
09-08-2018

Buna as avea si eu o intrebare. As dori sa imi deschid magazin alimentar in incinta casei de ce acte as avea nevoie? Va multu

Tantica
07-08-2018

Buna ziua! Va rog sa-mi dati si mie cateva detalii-vreau sa inchiriez un apartament la parterul unui bloc, apartament ce a ma