Administratorul SRL – Obligații și Drepturi

6 septembrie 2022|Tags: |
raspundere administrator

Societatea cu Răspundere Limitată (SRL) este cea mai comună formă de organizare a societăților din România și prezintă cele mai mari avantaje: un timp relativ scurt de înființare (2-3 zile) și un capital social minim de 1 leu. În plus, asociații și administratorii au răspundere limitată pentru capitalul social pe care l-au contribuit fiecare la momentul constituiri acesteia. Fie că ești asociat într-un SRL sau te-ai gândit să începi o afacere, probabil te-ai întrebat cel puțin ce înseamnă să fii administrator al unui SRL.

Cine poate fi administrator al unui SRL?

Un administrator al unui SRL poate fi:

  1. Un partener sau o persoană din afara firmei.
  2. Orice cetățean român sau străin.

Într-o societate cu răspundere limitată, calitățile angajaților pot fi adăugate calităților managerilor conform legii. Prin urmare, legea permite angajarea ca administrator, indiferent de numărul asociaților din firmă.

Un administrator al unui SRL nu poate îndeplini simultan funcția de administrator în două societăți concurente sau cu aceleași activități, fără a obține autorizația Adunării Generale.

Care sunt obligațiile administratorului?

  • El trebuie să mențină conducerea companiei. El este responsabil pentru patrimoniul companiei (active fixe, acțiuni și datorii)
  • El are responsabilitatea de a garanta pe deplin desfășurarea legală a activităților economice și realizarea obiectivelor activităților;
  • Administratorul reprezintă societatea. În această calitate, el verifică și semnează documentele oficiale în numele asociatului sau asociaților unici. Acest drept poate fi atribuit numai dacă este prevăzut în Constituție;
  • Administratorul este obligat sa preia si sa pastreze actele oficiale de înființare a societății comerciale;
  • Este responsabil cu organizarea contabilității firmei. Răspunde de bilanțul societății, contul de profit și pierderi, garantând plata și distribuirea dividendelor;
  • Este obligat să țină în mod corespunzător registrele impuse de lege: registrul jurnal, registrul de inventar, registrul mare și registrul salariaților.
  • Ocupă o funcție executivă în companie și este purtătorul voinței sociale a companiei. Prin urmare, pregătește toate documentele și faptele necesare pentru a pune în practică acțiunea.
  • El este obligat să țină ședințe ale societății asociate la punctul de lucru și să participe la toate adunările generale ale societății asociate, comitetele executive și organele de conducere similare. În aceste întâlniri, administratorii au un rol executiv, spre deosebire de asistenții care dețin un rol decizional.

Care sunt drepturile administratorului?

  • Are dreptul de a participa la toate ședințele organizate de fondatorii companiei.
  • În cazul semnării unui contract, acesta are dreptul de a semna documente oficiale fără acordul partenerului sau partenerului unic. Fondatorii societății trebuie sa accepte si sa respecte deciziile managerilor sau societatea poate fi actionata în judecată sau executarea silită.
Go to Top