In perioada 21.09.2015 – 09.10.2015, Asociatia de Sprijin a Somerilor Dambovita, a organizat la punctul său de lucru din Ploiesti, cursul de “Competente Anteprenoriale”.

Cursul a fost gratuit fiind destinat persoanelor care doresc să-și deschidă o afacere și să înțeleagă obligațiile dar să înțeleagă și oportunitățile unei astfel de activități.

La cursuri au participat un numar de 20 de persoane, actuali antreprenori sau aspiranți la dezvoltarea unei viitoare afaceri. Beneficiile obținute sunt formarea culturii antreprenoriale, cresterea abilitatii de a transforma ideile de afaceri prin furnizarea de informatii referitoare la mediul de afaceri, elaborarea unui plan de afaceri, organizarea si derularea unei afaceri de succes.

Formatorul cursului a fost Ing. Madalin Ioan – Expert Contabil, Fondator Dianex, Formator Dezvoltare Compentente Antreprenoriale, Absolvent a workshop-ului de pregatire antreprenoriala UNCTAD/EMPRETEC, acesta prezentand pe parcursul a 3 sapatamani, materiale si informatii importante pentru lansarea si dezvoltarea unei afaceri:

  • Mediul de afaceri
    • Caracteristicile si componentele mediului de afaceri
    • Micromediul şi macromediul
    • Calităţi şi competenţe ale întrepirnzătorul de success
  • Marketing
    • Politica de pret;
    • Politica de produs;
    • Politica de promovare;
    • Politica de distributie
  • Iniţierea şi derularea unei afaceri
    • Planul de afaceri;
    • Condiţiile legislative ale activităţii antreprenoriale;
    • Resursele necesare derulării unei afaceri
    • Inregistrarea firmelor la ONRC si ANAF;
    • Autorizarea activitatilor la DSV, Mediu, ITM, Pompieri;
  • Elemente Financiar – Contabile si Juridice;
    • Obligatii privind organizarea activitatii de contabilitate;
    • Codul Muncii – principalele obligatii ale angajatorilor
    • Obligatia utilizarii caselor de marcat;
    • Organizarea activitatii de Securitate si Sanatate in Munca;
    • Organizarea activitatii de Situatii de Urgenta;
  • Prezentarea celor 10 Competente Personale Antrepremoriale si modul de dezvoltare ale acestora

La sfârsitul cursului toți participanții au întocmit un proiect care a constat în pregatire un dosar cu documentația completă pentru înregistrarea firmei dorite (SRL, PFA, I.I., etc) la Registrul Comerțului si au sustinut un examen scris.

Fiecare cursant a reușit să-și aleagă codurile CAEN specifice activității pe care o va desfășura în cadrul firmei nou create. Odată cu dosarul pentru ONRC, cursanții au întocmit si dosarele necesare obținerii autorizațiilor specifice activitaților desfășurate în cadrul noi companii.

Cursanții care au promovat examentul scris, susținut pe data de 12.10.2015, au beneficiat de o subvenție în valoare de 600 lei, care le va fi mai mult decât suficientă pentru înregistrarea firmei dorite la ONRC si ANAF.